Šetřila jste na něj dlouho a stálo to za to. Chytrý telefon s cenovkou ve výši dvaceti tisíc korun předčil vaše veškerá očekávání… Jenomže co když vám nešťastnou náhodou spadne na dlažbu, případně se poškodí jiným „nahodilým“ způsobem? Standardní záruku neuplatníte, ale můžete si sjednat speciální pojistku. Pojištění nahodilého poškození navíc využijete také u dalších věcí.
Klasická dvouletá záruka se vztahuje pouze na vady způsobené chybnou výrobou. Nikoliv na závady, ke kterým došlo běžným či nesprávným používáním (stejné podmínky platí pro pojištění prodloužené záruky). Naštěstí existuje příplatkové pojištění nahodilého poškození. Je jako stvořené pro nešiky, ovšem ocení ho i ostatní – nikdy nevíte, kdy vám nějaká dobrá duše pojištěnou věc odcizí. Součástí produktu je totiž i ochrana před krádeží a vloupáním.
Pojistit si dražší mobilní telefon není od věci. Podle statistik spadne smartphone na zem téměř 40 % uživatelům, a to obvykle ve chvíli, kdy ho loví z kapes při urgentním hovoru. Kolem 28 % lidí ho utopí v nějaké tekutině (velmi často v záchodové míse) a kolem 8 % si na něj sedne.
Z výše uvedených statistik sice není jasné, jaká část mobilních telefonů je v rámci zmíněných nehod zcela zničena, ale jistě jde o nezanedbatelné číslo. Nehledě na to, že na luxusní smartphone s prasklým displejem není pěkný pohled. Cena za výměnu rozbitého skla jde do tisíců korun, a v případě poškozeného displeje se může oprava vyšplhat až k deseti tisícům. V praxi samozřejmě záleží na konkrétním modelu, nicméně pojištění nahodilého poškození vychází tak či tak o poznání levněji.
Předmětem pojištění nahodilého poškození může být také fotoaparát, televizor, audiotechnika a mnoho dalších věcí.
Zároveň zvažte, zda nejste vhodnou adeptkou i na pojištění proti blbosti. Pokud se vám čas od času podaří něco rozbít, mohlo by se vám hodit.