H.E.A.T. je kondiční chůze

on

Tajemné slůvko H.E.A.T. (High Energy Aerobic Training – vysokoenergetický aerobní trénink) znamená jednoduše kondiční chůzi na speciálním pásu. H.E.A.T je zaměřený na lidi, kteří nemají přírodu poblíž svého bydliště a nemají mnoho času nazbyt, a kteří by rádi něco dělali pro svou kondici.

heat1

Rychlost pohybu a volba zátěže je na vás a záleží na tom, proč jste se rozhodli na cvičení H.E.A.T. přijít, ostatně tato volba je důležitá při jakékoli pohybové aktivitě. Chcete si zvýšit kondičku, chcete se prodýchat, zlepšit náladu, zhubnout nebo si dát do těla? Samozřejmě ve většině fitek se vám dostane odborné a kvalifikované pomoci z řad trenérů profesionálů.

H.E.A.T. je skupinové cvičení (cca 8-15 lidí) na mechanickém chodícím pásu značky Maxerruner. Původ cvičení H.E.A.T. je v Itálii, v Římě, v roce 2001, kde tyto pásy byly vyrobeny a zkoušeny. Od roku 2004 je cvičení propagováno v dnešní podobě.

Zakladatelé tohoto programu jsou dva italští sportovci a příznivci zdravého životního stylu Marika Moretti a Max Grossi. Při tvoření H.E.A.T. programu vycházeli ze svých letitých zkušeností v oblasti jógy, fitness a tréninku ve vysokohorském terénu.

Základní filozofií a cílem tohoto cvičení je nalezení osobního cíle a rozhodnutí tohoto cíle dosáhnout (např. zhubnout 10 kilo, cítit se lépe, apod.).

heath

Poprvé na H.E.A.T.

Nejprve je důležité osvojit si techniku správné chůze a správného držení těla. Nevěříte? Většina z nás si myslí, že správně chodí, ale omyl je pravdou. Předpokládám, že i tato oblast by měla být řešena instruktory fitness a osobními trenéry. Jakékoli cvičení, nesprávně prováděné by nám bolesti hlavy, zad, páteře a dalších tělesných orgánů, např. klouby, mohlo ještě více prohloubit, než pomoci se jich zbavit.

  1. Najděte si pás, který vám bude vyhovovat.
  2. Do držáku na ovládacím panelu si dejte pití, ručník přehoďte přes madlo.
  3. Jakmile se instruktor bude ptát, řekněte, že jste na lekci poprvé. Vše vám následně vysvětlí a bude vám věnovat větší pozornost než zkušeným cvičícím.
  4. Nepřetěžujte se. Jeďte si podle svého tempa. Neohlížejte se na ostatní.
  5. Po lekci nezapomeňte doplňovat tekutiny, kterých můžete během cvičení ztratit až 2 litry!
  6. Jakékoliv dotazy směřujte na svého instruktora, je tam od toho.

Vezměte si s sebou pohodlnou obuv, dostatek tekutin, pohodlné oblečení a ručník.

Jelikož chůze je pro lidský organizmus přirozeným pohybem, není H.E.A.T. něčím neznámým, co by neměl dokázat každý člověk v každém věku. Pokud se začínáte hýbat, je to dobrý začátek cesty k lepší kondici, zpevnění svalů a rozhýbání kloubů celého těla.

Ve zdravém těle zdravý duch!

… a pozor! Je to návykové!

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *